Een weekje vakantie - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Dorieke Drenth - WaarBenJij.nu Een weekje vakantie - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Dorieke Drenth - WaarBenJij.nu

Een weekje vakantie

Blijf op de hoogte en volg Dorieke

05 September 2014 | Indonesië, Denpasar

Hallo allemaal!

Eerst wil ik iedereen even bedanken voor de reacties op mijn vorige blog, erg leuk om te lezen hoe iedereen meeleeft!
Inmiddels ben ik alweer een week in Denpasar, de hoofdstad van Bali, en ik begin al aardig te wennen. Het tijdverschil met Nederland blijft echter vreemd, wanneer wij wakker worden ligt iedereen nog te slapen en op het moment dat wij gaan slapen, gaat in Nederland net iedereen eten. Aan de omgeving, het verkeer en de temperatuur begin ik inmiddels wel te wennen. Toch voelt het nog een beetje als vakantie, aangezien we hier maar een weekje zitten. Morgen vertrekken we naar Keramas, hier zullen we drie maanden bij de organisatie PURE! verblijven en vanaf aanstaande maandag zullen we beginnen met lesgeven. Dan kan het dus echt beginnen!
Afgelopen maandag hebben we een introductiedag gehad op Stenden, de campus is een kwartiertje rijden van het hotel waar we nu verblijven. Bij de introductiedag hebben we kennis gemaakt met de Indonesische cultuur, we zagen onder andere een traditionele dans, traditionele kleding en we mochten een traditioneel hapje proeven. Dat van mij leek op een klein roze cakeje, maar de textuur en de smaak waren toch wel erg bijzonder. De introductiedag was eigenlijk voor de studenten van de minor Event management, maar wij mochten hem gewoon volgen. Bij aankomst vielen we wel gelijk op, alle studenten moesten in uniform komen, maar wij mochten gewoon in onze eigen kleding komen. We werden dan ook telkens 'the other students' genoemd.
Bij terugkomst in het hotel hebben we toch nog maar een poging gedaan om een restaurantje te zoeken. We kwamen uit bij een Warung, een straattentje waar ze typische Indonesische gerechten serveren. Hier hebben we heerlijk gegeten voor maar 81 eurocent per persoon! Geen geld voor een heerlijke maaltijd. En de eigenaar van het restaurant was ook helemaal gelukkig dat er vier Nederlandse meiden in zijn restaurant waren, we werden super verzorgd.
Dinsdag gingen we weer verder met de toerist uithangen en we hebben het Waterbompark in Kuta bezocht, een park met erg veel glijbanen. Een glijbaan was toch wel het toppunt van de dag. We kwamen bovenaan de trap en we moesten in een cabine gaan staan, met onze benen en armen over elkaar. De deur van de cabine ging dicht, er werd afgeteld en BAM! Het luik ging open en we vielen naar beneden de glijbaan in. We konden niet eens gillen, zo snel ging de gijbaan!
Na het bezoek aan het park hebben we de winkeltjes in Kuta bezocht, een straat met winkels waarin bijna overal dezelfde dingen worden verkocht. Toch probeert iedereen je weer hun winkel in te krijgen.
Woensdag wilden we eens iets actiefs doen. We wilden van het strand van Seminyak naar de Tanah Lot tempel lopen. Alle lokale mensen zeiden: you're crazy, that's too far! Maar wij waren koppig en we wilden het toch proberen. We liepen over prachtige stranden en we hebben nog geluncht op een prachtige plek. Na bijna vier uur lopen waren we nog niet bij de tempel en we wilden wel voor zonsondergang bij de tempel zijn. We besloten dus maar om een taxi te nemen. Bij de tempel hebben we de zonsondergang bekeken, dit was een prachtig gezicht, waar natuurlijk foto's van gemaakt moesten worden. Bij de tempel bleek ook nog maar weer dat de Balinezen van blanke mensen met blond haar houden, want ik werd steeds weer gevraagd of ze met mij op de foto mochten en ze glimlachten van oor tot oor als ik zei dat het wel mocht.
Donderdag besloten we maar een rustdag in te lassen na de vermoeiende tocht van de dag ervoor. Wel hebben we een simkaartje gekocht, zodat we hier overal goedkoop kunnen bellen, sms'en en internetten.
Vandaag ging de wekker om 7 uur, want we werden om 8 uur opgehaald om te gaan surfen. Een beginnerscursus van 2,5 uur waarbij ze ons garandeerden dat we aan het einde konden staan. Eerst kreeg iedereen een matje in de vorm van een surfplank, waarop we op het strand konden oefenen. Na een tijdje oefenen konden we dan echt de zee in, iedereen kreeg een plank en we werden in groepen verdeeld. Na een paar keer bleek het nog niet zo gemakkelijk te zijn. Ik bleek beter in het vallen van de plank dan in het staan op de plank. De garantie dat je aan het einde van de cursus kon staan was inderdaad waar, want ik heb wel één keer alleen gestaan! Voor mij was het surfen dus niet zo'n succes, toch was het een leuke ervaring!
Nu gaan we nog even gezellig naar Kuta, dé toeristische stad van Bali!
En dan gaat morgen de wekker weer op tijd, en dan kan mijn stage bij PURE! echt beginnen!

• 05 September 2014 - 14:52

Dagmar:

Jij vermaakt je prima zo te lezen! Wat een leuke dingen doe je allemaal!
    Als je zo doorgaat vliegt de tijd voorbij ;-)

• 05 September 2014 - 15:23

Herma Wittendorp:

Wat leuk zeg, om zo die berichtjes van jou te lezen. Blijven we toch een beetje op de hoogte!! Heel veel plezier!

• 05 September 2014 - 18:16

Jaap Drenth:

Heel erg zwaar zo'n stage in het buitenland. :-) Het is fantastisch dat je dit allemaal meemaakt. Blijf zo genieten. Het wordt met zo'n geweldig begin vast en zeker een onvergetelijke stageperiode.

• 06 September 2014 - 11:15

Indy Schulte Uit Groep 8 :

Hoi juf dorieke hoe is het daar nu en heb je al les gegeven of gekeken op de school waar je les moest geven.

• 07 September 2014 - 16:56

Marja:

He Dorieke, wat een geweldige belevenissen zeg. Zo te lezen genieten jullie enorm. Ik wil je voor morgen heel veel plezier en succes wensen, maar eigenlijk heb je dat niet nodig, je gaat het gewoon super doen. Have lots and lots of FUN!!!!! Dikke knuffel van mij.

• 10 September 2014 - 14:42

Indy En Paulien Uit Groep 8:

Hoi juf dorieke hoe was het om les er geven vraag van Paulien
    Hoi juf dorieke hebben julie het naar je zin om daar te zijn. Vraag van indy